/

56214b_3cacd7fe28d5425ebe20a216a2155b4d~

 דיירי הכנס בדירה מספר 6

 

מאי אילון​

אמנית, מעצבת וספרית.

בוגרת ביה״ס לתיאטרון חזותי בירושלים. חיה ויוצרת בתל אביב.

במהלך חודש אוגוסט אמשיך בפיתוח עבודה העוסקת בטבע שבעיר, בצמחייה המקיפה אותנו, ובמיוחד בצמח האגבה. תהליך העבודה יהיה מורכב מפעולת שיטוט וסקירה של הגינות העירוניות הפזורות ברחבי תל אביב, גינון פיראטי בגינות ציבוריות, קריאה של ספרות מעולם הבוטניקה ואדריכלות הנוף, שיחות עם אנשי עירייה, היסטוריונים וגננים חובבים.

 

 

יסמין שטיינמץ​

אמנית ומעצבת רב תחומית.

בוגרת בית הספר לתיאטרון חזותי 2013-2017. יוצרת מיצבים, מיצגים, וידאו, תלבושות ותפאורות. 

בעבודותי אני מהדהדת דימויים מהטבע הביולוגי ומהמרחב העירוני ומשתמשת בהם כמילים נרדפות למצבים רגשיים – אישיים ואוניברסלים.

בפרקטיקת העבודה שלי אני מנסה להקשיב לרמזים ולשזור את ההקשרים בין מה שעל פני השטח לבין מה שרוחש מתחתיו. בין המודע לתת מודע, בין מה שאני רואה סביבי באופן יומיומי – לבין ארכיטיפים על-זמניים שהם חלק בלתי נפרד מהתרבות.

yasminsteinmetz.com

בתקופת הרזידנסי שלי בבית ליבלינג אני מתכננת לחקור פעולה פשוטה ומסובכת- עמידת ידיים. להבין איך הגוף יכול להיות יציב וישר לכיוון מטה כמו שהוא לכיוון מעלה. לשאול מתי הרוח צריכה לשמור על הליבה שלה מאוזנת ומתי עדיף שתשבר.

לבדוק את הביטוי של היציבות אל מול השבירה, דרך הגוף. למצוא את המקומות בהם אפשר להשתמש בזעם ובסדק בלי להשבר באופן הרסני. איך האנרגיה המתפרצת, הריכוז והמירכוז יכולים לעבוד יחד באופן אפקטיבי ומתריס בחוכמה.

 

דוד לוקרד ​

אני מעצב העוסק בפיתוח ללמידה. יש לי רקע בעיתונאות ובאמנות, ותואר שני מאוניברסיטת ניו יורק בתכנית ITP לטכנולוגיות תקשורת. שם עבדתי כעמית מחקר והקמתי את כתב העת האקדמי המחלקתי. לאחרונה הצגתי פרויקטים על למידה וטכנולוגיה במרכז לפיתוח ההוראה בבצלאל, ובמכון באוהאוס בדסאו. אני מלמד ומפתח באיפכא – מרכז לחדשנות חינוכית בפסגת זאב, וחבר בגלריה ברבור.

בתקופה האחרונה אני מתעניין בדברים שניתן לגלות על הקשר שלנו לסביבתנו דרך מיפוי, וספציפית מיפוי של זכרון (וחוסר זכרון). בבית ליבלינג אבדוק דרכים לשתף פרקטיקות הקשורות בעניין זה. 

 

איתמר בנאי

אמן רב תחומי. חי ופועל בירושלים. 

אדם רב תחומי. חי ופועל.

 

מה שאני עושה

כאדם וכאמן

הוא לחפש גבולות

ולחצות אותם

שוב ושוב

עד שאני נזכר, שוב

שאין גבולות

שזה הכל מקום אחד

שאני בעצם חוצה את עצמי

את החלל שאקבל, אעשה לשגרירות. 

״שגרירות ירושלים בתל אביב״. 

 

הסיבה שבחרתי להיות שגריר, היא כי אני אוהב גבולות. 

הסיבה שאני אוהב גבולות, היא כי גבולות מייצרים מפגש.

הסיבה שאני מעוניין במפגש, היא כי מפגש מייצר שינוי. 

וכל שינוי הוא צעד אחד קדימה. 

התפתחות. 

 

בשביל זה אני פה. להתפתח.

 

נעמה בר אור​

אמנית ואוצרת, בוגרת תואר ראשון באמנות מבצלאל ותואר שני במסלול הבינתחומי באמנויות של אוניברסיטת תל-אביב. בשנתיים האחרונות עוזרת לאוצרת במחלקה לרישום והדפס במוזיאון תל-אביב. 

naamabaror.com

באפריל האחרון, בזמן שישבתי על הכסא כחול איקאה המתקפל שקיבלתי בסיבוב הראשון של הכנס "אף על פי כן ולמרות הכל", נתקלתי בכתבה המתארת פרפורמנס-הרצאה של האמנית הגרמניה היטו שטיירל. עבודת האמנות של שטיירל MISSION ACCOMPLISED: BELANCIEGE, משנת 2019 מחברת בין מותג האופנה עילית ״בלנסיאגה״, אינסטגרם, ממשל ומשטר והבדלי מעמדות בעידן הדיגיטלי. את זמן הרזדנסי אקדיש לתרגום המאמר וניסוח הקשר בין יצירת אמנות זו לכיסא הכחול תוך דגש על הרלוונטיות של החיבור בינהם ככלי ליצירת ידע חדש. 

 

שי פרסיל ​

ילידת 1983. אמנית רב תחומית בתיאטרון בובות, תנועה ופרפורמנס. יוצרת בעבודותיה חיבורים בין גוף וחומר. בוגרת בית הספר לתיאטרון חזותי, החממה של תיאטרון הקרון, לימודי טיפול בשיטת התמקדות במרכז שילוב, ובנוסף בעלת תואר ראשון בחינוךֿ.

בין יצירותיה הבולטות: ״כאן-גרים״ (2020) – תיאטרון מחול וחפצים בתיאטרון קליפה; ״הסנדוויץ׳ הרעב״ (2018) – תיאטרון בובות בתיאטרון הקרון; ״מיטה זוגית״ (2011) – מיצג אינטראקטיבי, הוצג לראשונה בפרוייקט "אמחייה", עונת התרבות הירושלמית.

Spacing – אוטונומיה אנטומית. 

"השימוש בחימר שביציקת כדים, מתאפשר מהריקנות שבחלל היעדרותו.

דלתות, חלונות, בתוך בית, שמישות בגלל ריקנות.

על כן אנו נעזרים במה שאינו,

על מנת להשתמש במה שישנו.” 

(לאו-דזה)

 

מאי עומר ​

מאי עומר היא אמנית ואוצרת החיה ועובדת בלונדון ותל-אביב. היא משתמשת במדיות שונות כגון: וידאו, צילום, רישום ופיסול כדי לחקור טריטוריות והיסטוריות קונטרוברסליות. בין השנים 2010-2017 עומר עבדה כאוצרת במרכז לאמנות דיגיטלית והייתה אחת ממקימי פרויקט אולם (2014- מתמשך). לעומר תואר שני בסוציולוגיה חזותית מאוניברסיטת גולדסמית׳ס (2018) והיא למדה אמנות וחינוך במדרשה לאמנות בית ברל (2009). 

 

maiomer.com

לפני כמה שנים מצאתי סרט 8 מ״מ של סבא שלי, אדריכל הנוף והמשורר הלל עומר. הסרט קוטלג בכתב ידו על חתיכת מסקינטייפ קטנה כ׳יפו 1 העיר העתיקה׳. לאחר צפיה ראשונה הבנתי שיש בידי מסמך היסטורי שלא רק מתעד את צפון ומרכז יפו, אלא גם חושף את המבט הקולוניאליסטי של הצלם. מככבת בסרט שכונת מנשייה אשר נהרסה בשנות השישים, שעל הריסותיה הוקם פארק צ׳רלס קלור, בתכנונו של סבא שלי.

 

בזמן הרזידנסי אמשיך לחקור את הסרט: אערוך שלוש עריכות שונות על פי שלוש נקודות המבט שאני מזהה בסרט המקורי: נקודת המבט של האמן, האדריכל והכובש. בנוסף, אשלח את שלושת העריכות לאקדמאים, אדריכלים ואמנים ואזמין אותם להגיב אליהן.

 

עמרי לבנה ​

 

יליד 1988, ירושלים.

חי בעיקר בברלין.

2008-2011 לימודים בבצלאל 

2011-2015 תואר שני בהצטיינות באקדמיה לאמנות ויזואלית וינה.

חי בהתבדלות מסצינות אך מחפש שייכות. אוהב ליצור אובייקטים שאי אפשר למכור, אך מחפש הכרה כאמן בינלאומי החי בברלין.

התחביבים שלי הם טניס, רכיבה על אופניים, טיפוס על קירות ולהרוויח כסף. אוהב נרטיבים אפים ואבסורדיות. בעבודות שלי אני מתעניין בנושאים כגון: כסף, תרבות הצריכה, קפיטליזם (השתעבדות אליו אך גם ביקורת שלו), דת והתגלויות רוחניות. חוש הומור ובדיחות שהלכו צעד אחד רחוק מידי הם אחד מהחיבורים בין  העבודות שלי. אוהב לעבוד לאט ולעשות מחקרים ארוכי טווח.

omrilivne.net

׳על יד שולחני׳ הינו פרויקט ישן בגלגול חדש. בחרתי להחזיר את הפרויקט הזה לחיים משום שזהו פרוייקט שבאמצעותו אני מקווה ליצור קהילה. 

בתור אמן שתמיד עובד לבד, גר בחו׳׳ל, מתבדל לאורך שנים ארוכות מחיי סצינה כלשהי, אני מרגיש שלא בניתי חברה שבתוכה אני מרגיש שייכות. על אחת כמה וכמה בתל אביב: עיר שמעולם לא גרתי בה, עיר שבנויה מסצינה קטנה ולא נגישה. ״אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום״ החלטתי להביא את היום שבו ארגיש חלק מקהילה ולנסות ולכפות קהילה על זמן הסטודיו שלי.

 

אליסה אולבה 

ילידת 1989, מוסקבה. גרה בלונדון. בוגרת תוכנית לתואר שני בפרפורמנס באוניברסיטת גולדסמית׳ס.

אולבה מתייחסת לעיר כסטודיו שלה, ולחיים האורבניים כחומר גלם. היא מתעסקת בכוריאוגרפיה אורבנית, בארכיאולוגיה אורבנית, בעכבות ומשטחים, במלאי ובגבול, במרווחים ובשקטים, במעברים ובחרכים. עבודותיה מתגלמות כ״מצבים אינטראקטיביים״, פרפורמנס, תיווי לתנועה, פארקור, מפגשים אינטימיים, סדנאות וסיורי-אודיו. אולבה עבדה על פרוייקטים תלויי מקום בערים שונות ברחבי העולם: לונדון, פורי, מינסק, קייב, דניפרו, מוסקבה, נורילסק.

olevaalisa.com

כיצד להוביל סדנא מבלי להיות נוכחת? איך אני יכולה לקחת אותך לאנשהו, אם אינני הולכת לצידך? אם אנהיג, האם תעקבו אחרי? מהו ההבדל בין הנהגה והובלה? אינני יכולה לבוא לתל אביב, ועל כן אחקור מה יכול להתרחש בלי שאהיה שם. ומי יודע? אולי אצליח להנהיג אתכם לסדנא בתל אביב, בעודי פה בלונדון.

​03-7431025   //   www.lieblinghaus.org

  • Instagram
  • Facebook

designed by nur mallel